Starbucks opent teabar

Starbucks heeft wereldwijd vele koffietrends op de kaart gezet. Toch is het grote succes van de keten ook wel de oorzaak van daling in populariteit. De trendsetters in de grote steden grijpen nu liever naar een stylish filterkoffie van bijvoorbeeld Monmouth (Londen) die langzaam en met de hand wordt opgegoten. Eventueel met wat biologische melk en rietsuiker, maar zeker niet vermengd met zoete siroopjes.

Starbucks weet dat het publiek hun kunstje nu kent en iets anders wil. Dat lieten ze al zien met hun vestiging The Bank aan het Rembrandtplein waar in het Slow Coffee Theater zwarte filterkoffie wordt gezet en met hun sapbar Evolution Fresh. Deze herfst openen ze in Seattle hun eerste teashop: Tazo.

De naam komt van het theemerk dat Starbucks jaren geleden overnam. Bij Tazo kun je naast gewone thee ook ice-tea en thee lattes drinken en je kunt er onder begeleiding je eigen theesoort mengen. Zowel de sapshop als de theezaak lijken nog experimenten te zijn, want Starbucks laat niets los over het aantal te openen vestigingen.

Lees ook:Je blauw betalen?
Lees ook:Theetest in de koffietent
Lees ook:Ferran Adria heeft nieuwe plannen
Lees ook:Sergio Herman kookt op festival
Lees ook:Nieuw Baker’s Café van Vlaamsch Broodhuys

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.